یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴/ضرر مالی در انتظار برند فولکس واگن
برند خودروی سواری فولکس واگن که هزینه عمده پیامدهای تقلب این گروه خودروسازی در تستهای آلایندگی دیزلی را بر دوش گرفته است، احتمالا امسال دچار ضرر میشود.
به گزارش ایسنا، حدود پنج میلیون دستگاه از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان مجهز به نرم افزار تقلب کننده در تستهای آلایندگی هستند، متعلق به برند فولکس واگن هستند. این نرم افزار به شکلی طراحی شده تا در تستهای آلایندگی تقلب کند.
فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار میرود، در سه ماهه سوم مالی خود ۶.۵ میلیارد یورو برای پوشش هزینههای خدمات مربوط به این خودروها اختصاص داده است.
یک منبع آگاه به رویترز اظهار کرده عمده این هزینهها در حسابهای فولکس واگن که برند اصلی این گروه خودروسازی است، ثبت میشود.
مجله آلمانی اشپیگل از ضرر احتمالی در فروش و درآمد برند فولکس واگن خبر داده است با اینهمه این خودروساز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.
بزرگترین بحران تجاری در تاریخ ۷۸ ساله فولکس واگن بیش از یک سوم از ارزش بازار این خودروساز کاسته و مدیرعامل باسابقه این شرکت را ناچار به کناره گیری از سمت خود کرده و تحقیقاتی را در سراسر جهان به راه انداخته است.
برند فولکس واگن در ۱.۴۳ میلیارد یورو یا ۲۱ درصد از ۶.۸۲ میلیارد یورو سود نیم سالانه این گروه خودروسازی مشارکت داشته است.
مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا اخیرا اظهار کرده است رسوایی فولکس واگن به اقتصاد آلمان ضربه سختی خواهد زد ولی این خودروساز احتمالا در برابر این بحران دوام خواهد آورد. با اینهمه وزیران دارایی و اقتصاد آلمان ریسک خطر اقتصادی گستردهتر این رسوایی برای کشورشان را کم اهمیت قلمداد کرده اند.
وزارت دارایی جمهوری چک هم با اشاره به مشارکت مستقیم “اسکودا اتو” در دستکاری تستهای آلایندگی فولکس واگن، پیش بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۶ بین ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کمتر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴/وزیر صنعت خواستار شد:خودروسازان قطعات بیکیفیت نخرند
وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بیکیفیت از قطعهسازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا، در جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو مطرح شد که عمدهترین مشکلات شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان مربوط به پایین بودن کیفیت قطعات و نبود قطعه است.
در این زمینه عنوان شد که برخی قطعهسازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروساز میکنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دستور داد که هیچ یکی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بیکیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد.
محمدرضا نعمتزاده خاطرنشان کرد که مسوولیت تامین قطعات یدکی شبکه خدمات پس از فروش خودرو با شرکتهای خودروساز است و هیچ خودروسازی نباید اجازه دهد شرکت خدمات پس از فروش، قطعات بیکیفیت را از قطعهساز دریافت و در شبکه توزیع کند.
در این جلسه عنوان شد که بخشی از نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان به دلیل عدم پذیرش خودرو در نمایندگیها است که در این زمینه پیشنهاد شد نمایندگیهای خدمات پس از فروش در مناطق دارای حجم مراجعه بالا، به صورت دو شیفت، هم در روز و هم در شب فعالیت کنند.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 25,نوامبر,2024